Sunday 5 June 2016

про прививки в Британії

колись давним-давно мене Оля попросила про привики в Британії розказати. І - нарешті! - я зібралася з думками на цю тему. Перш за всн, вони не обов'язкові. Можна просто не робити. Факт наявності не перевіряють ні в садочку, ні в школі. Прививки роблять лише в локальних клініках - ні в школі, ні в садочку прививок не роблять. Вакцинують навіть дорослих, наприклад, від грипу. Мені вагітній робили від грипу і коклюшу (та прививка від кашлюка мала б і малечу захистити). Всі прививки безкоштовні! дзвоните в клініку і замовляєте зустріч з "нянею" (англійською "nurse") - вона все розкаже про саму прививку, розпитає про здоров'я (щоб визначити робити чи ні), але на зустріч з лікарем з приводу прививки не розраховуйте

тепер про сам "план" вакцинування в Британії - ще в пологовому, в перший день життя дитини колють вітамін К. Він допомагає крові згортатися. Кажуть, що є відсоток діток, у котрих може початися кровотеча і цей вітамін допомагає рятувати. Не знаю чи високий відсоток, але не бачу штоди у вітаміні теж - ми на цю ін'єкцію погоджувалися

далі, за планом, в 6 тижнів роблять прививку від тубеокульозу. В 8 тижнів дають першу ін'єкцію, що містить вакцини від дифтерії, правця, кашлюку (коклюш), поліомієліту і чогось, що вони скоросують до "Hib" - бактеріальна інфекція, що може спричинити пневмонію та менінгіт у діток. Таку ж саму вакцину ще колють двічі - в 12 та 16 тижнів. Друга ін'єкція в 8 тижнів - це пневмококал (теж від пневмонії, я так розумію різні бактерії її спричиняють), плюс дають в ротика капельки від ротавірусу. В 12 тижнів, як я вже зазначила дають другу дозу отієї змішаної ванцини, плюс другу ін'єкцію, яку вони називають "Men C" - це від бактерії менінгококал типу С (ще є така ж типу Б, і діток народжених від літа 2015-ого теж від неї вакцинують, але нас ні, бо ми, хоч і 2015 року, але з січня) і знову каплі від ротавірусу. У 16 тижнів дають третю дозу змішаною вакцини та другу дозу від пневмококал (перша була в 8 тижнів). Все! до року ви "вільні"!

в рочок роблять аж 3 ін'єкції - третю дозу від пневмококал, тоді вакцину, що має захищати від Hib (вона входила вже в оту суміш, що кололи тричі), плюс Men C (перший раз робили в 12 тижнів). І остання - вакцина від кору, краснухи та епідемічного паротиту (measles, mumps and rubella (MMR) vaccine). Все! ви вільні до 3- ох років 4-ох місяців! ну, хочете, то після 2-ох років можем від грипу прививку зробити (від грипу не є обов'язковими, а за бажанням)

у нас особисто все трохи сплуталося, бо в 6 тижнів ми полетіли до України та застрягли до півроку. Коли повернулися, то у вересні зробили ту прививку, що на 8 тижнів, але ротавірус вже не можна було робити - ті капельки можна капати лише до 4 місяців, далі вони шкідливі для флори шлунка (так мені пояснили). А от вакцини від туберкульозу не було в наявності і ми її зробили на початку жовтня. Так само в жовтні робили і ту, що на 12 тижнів розрахована. А далі все ще раз заплуталося, бо ми знову втекли до України і повернулися аж у січні. Тому перед самим днем народження Данусик отримав частину прививки, що планується на рік та все, що за планом йде у 16 тижнів. Решту ми доробили за кілька місяців

почати робити вакцини можна в будь-який час, маю на увазі - якщо батьки не хотіли, а потім передумали, то вони завжди можуть їх отримати. І ще була свідком цікавої розмови в пологовому - там арабка відмовилася робити ін'єкцію вітаміну К дитині. То її довго випитувпли чому (я не роблю вакцин дітям), чи усі діти не вакциновані (перші двоє мають частину, а решта двоє, плюс новонароджене - жодної), чи це свідомий вибір, чи впевнена, чи тато впевнений (він стояв поруч). Але все закінчилося словом: "ok" і їх відпустили додому :)

і ще один момент, коли ми ходили востаннє, то там та дівчинка довго не могла розібратиля, яку ж вакцину нам робити. Навіть набрала в шприци, а потім пішла з кимось порадитися... і нарадили їй зробити якось інакше - вона при мені один шприц з вакциною викинула, а новий набрала. Це я до того, що не економлять вони

6 comments :

  1. йой як все складно та заплутано. в нас простіше значно. при народженні вітамін К та від гепатиту. далі в 2,4,6 місяців комплекс від гепатиту, ротавірусу, поліо, та дифтерія, кашлюк, правець. далі аж в рік новий комплекс. вже не пригадую мабуть отой MMR. коротше якось місяцями й роками простіше. я і вагітність місяцями міряла, ніколи не знала який в мене тиждень, то так незручно і незрозуміло : )

    ReplyDelete
    Replies
    1. а мені все таким простим видалося :)
      напевно, я заскладно написала, або просто мені звична схема. От цікаво, як воно в Україні, чи бліьше чи менше того всього - хто б розказав нам? ;)

      Delete
    2. може якби не за вакцинами, а за часом щеплення було б простіше. а так мені все в голові сплуталось : ) в Україні майже як у нас (принаймні перший рік). в мене у подруги син на 2 місяці старший за Дарину. тільки тут не роблять щеплень від туберкульозу. зато роблять від менінгіту, вітрянки, яких не роблять в Україні. ну можуть зробити все за бажанням звісно, але вони не є плановими.

      Delete
  2. Огооо багато вакцин, ми робили трошки як в Україні 2,3,4 місяці комплекс, потім в рік, потім 1,6 повторна того комплексу що була 2-3-4 місяці, а зараз у Відні і тут наполягають робити від кліщів, то почали робити-їх є три : перша, через 6 тижнів наступна, і потім через 6 тижнів наступна. Теж тут роблять від менінгіту. Але загалом тут роблять чуть не кожні 6 тижнів від народження і до двох років. Плану точно на знаю просто сусідка кожного разу як ходить на прийом то роблять якусь ін'єкцію

    ReplyDelete
    Replies
    1. оце капець :)
      тут постійно кажуть, що від вакцини дитя може вередувати і навіть мати якусь мінімальну температуру, то отак "спостерігати" кожні 6 тижнів - я б здуріла :)

      Delete
  3. ооо нарешті :) мені вже так цікаво було ) дуже зручно що ніде ті прививки неперевіряються! маємо тут друзів, котрі прививок дітям не роблять, то мають трохи напряги з школами, хоч може напишуть заяву і все їм піде легко.

    та в нас тут дещо схоже тільки від туберкульозу не роблять. ми не робити ротавірусу малому, по-перше це необов'язкова прививка тут, по-друге, ми трохи завтакали з часом ) а ще ми не робимо дітям гепатитуА - теж необов'язкова

    і тут також вакцинують лише в клініках - як на мене, то це дуже правильно

    ReplyDelete