Monday 9 June 2014

місяць другий: запис в поліклініку

як би дивно то не було, але за півтора роки в Британії ми так і не зареєструвалися в поліклініці - отакі от лінтюхи. Але тепер у мене не було вибору - треба ж якось отримати направлення в жіночу консультацію :)

на практиці усе виявилося надзвичайно просто. Запис відбувається щодня у певні години і у понеділок ці години між 18:00-19:00 - тобто ідеально після робочого дня. Для реєстрації потрібен паспорт (або права - документ з фото) та два докази адреси (з адресою у Британії цікавий підхід - прописки нема, але будь-який банківський лист чи рахунок за комунальні, що прийшов на ваше ім'я, є доказом місця проживання). Кожна поліклініка обслуговує лише певний окіл вулиць, і ходити в будь-яку з них не можна (саме тому й вимагається доказ адреси проживання), але в той же час є поняття "тимчасової реєстрації" - на три дні - якщо потрібен лікар, то ви до нього попадете, не відшиють і не проженуть в жодному разі

для реєстрації дають заповнити анкетку, більша половина якої то запитання про алкоголь (британці вважають себе п'ючою нацією і пармамент дуже за то переживає) і все - залишається почекати тиждень, щоб вас внесли в електронну систему закладу та надали NHS number (унікальний номер, за яким пацієнта ідентифікують у всіх медичних установах). Той номер присилають додому листом (але це лише якщо ви вперше у Британії користуєтеся послугами лікарів - якщо NHS уже є, то при зміні адреси (і відповідно реєстрації в новій поліклініці - за цією новою адресою) треба просто його вказати). А далі - можна йти до лікаря :)

щоб потрапити на прийом, треба подзвонити в відповідний заклад і сказати секретарці бажаний день та час, або вона вам розкаже, коли вільно (з розрахунку по 10 хвилин на пацієнта). Багато знайомих жаліються, що їм призначали такі зустрічі через 2-3 тижні - тобто, поліклініки в їхніх районах реально завантажені. Але в City то якось простіше - видно мало людей, все більше офіси. Також є поняття термінового прийому - це коли телефонувати сьогодні, щоб прийти теж сьогодні, дзвонити можна з 8:30 та до 9:00 вже переважно весь день отаких термінових зустрічей розписаний. Ще інші варіанти - це отримати телефонну консультацію, або прийти до "нянечки" (nurse) - вона цілком може зробити укол (наприклад, прививку від грипу), чи поміряти температуру/тиск, хоча лікування не призначить - отож, все залежить від того, що потрібно пацієнту

мене записали до лікаря на наступний тиждень і от в день "ікс", я прийшла. Скажу чесно, запис на годину - це файно, але я все одно десь 30 хвилин чекала... і ще прикол - на вході стоїть така машина (як міні банкомат), де слід ввести свою дату народження, потім ім'я (вже з запропонованих відфільтрованих варіантів) і вона каже, які зустрічі призначені для вас, з ким (який лікар) та на який поверх топати. Одночасно та машина позначає вас у системі, як пацієнта, що прийшов, і лікар знатиме, кого викликати, коли прийде черга, а хто не з'явився, а отже, треба зачекати якийсь час, або пропустити вперед наступного

сам прийом був короткий, мені порахували дату, коли можна чекати на малечу (можна подумати я сама не порахувала) - сказали, що перші 12 тижнів ризиковані, але я молода (ха-ха, оце "so young" мене ще не раз буде переслідувати, вони тут всі ближче до 35-40 народжують, так шо я їм "така молода, така молода") і нема чого переживати, сказали, який госпіталь я буду відвідувати під час вагітності та для, власне, пологів (виявилося, що дуже крутий - туди направляють з усього Лондона, якщо є якісь проблеми, а я просто за місцем проживання попала...), сказали чекати листи вже від госпіталя з призначеннями, коли та куди приходити, на які процедури та до яких лікарів. От і все... а! ще вітамінки порадили пити та не їсти сирих яєць, риби і м'яса :)

1 comment :

  1. Цікаво читати такі от дописи, різні нюанси можна взнати як та машина-банкомат з базою прибулих пацієнтів.

    ReplyDelete