Monday 31 March 2014

вибірка з британського телебачення

поїхав Петро у відрядження і я лишилася у Лондоні самО, і, для фону, я по вечорам умикала телевізор - тому далі мої роздуми з приводу того, що показують на британському TV :) кількома словами, судячи з їхнього медіа простору, британці цілком безпорадні створіння, і от чому - передачі поділені на такі типи: як легко готувати дома, я навчитися менше витрачати та/або більше заробляти, як можна зробити щось своїми руками

отже, про готувати - насправді, у нас теж багато кулінарних передач, але вони розповідають про цікаві-оригінальні страви, часом екзотичні, часом складні... і ніхто у тих передачах не переконує глядачів готувати - тобто, це свідомий вибір - я хочу приготувати щось цікаве, тому я це дивлюся. Британські ж кулінарні передачі мають на меті переконати вас, що готувати дома, це прекрасно, здорово та найголовніше - легко! - "і любі мої глядачі, робіть це, хоч інколи, ще й грошей з'економите"! ну, й рецепти, які вони вчать, це... ммм... рівень яєшні, або канапки. Часом, як готувати навівфабрикати (типу квасоля з консерви + помідори з консерви + приправа = техаська квасоля! вааау... тааа... )

взагалі, оце "менше витрачати", або "витрачати по якомусь бюджету" - це мало чи не основна тема будь-якої передачі. Навіть ті, які розповідають про рукоділля - найголовнішим аргументом використовують "менше витратите", а не "отримаєте задоволення, що зробили щось своїми руками", "це може бути гарним хоббі", "зробіть приємне рідним, бо це частинка вас та вашого часу". І їхнє рукоділля на рівні - обклеїти банку кави гарним папером і маємо - вазочку! або обрізати рукава з светра та одягнути на ноги замість гольфів, або з клаптиків старого одягу пошити на стільці нові чохли (ваааууу... угу...)

з передач цілком присвяченим питанням фінансів, мені запам'яталися наступні діалоги:
[ ведуча ] : ви знаєте скільки ви грошей витрачаєте на мобільний зв'язок щомісяця?
[ дівчинка ] : еее, нєє
[ ведуча ] : а давайте проаналізуємо?
[ дівчинка ] : еее, ок...
[ ведуча ] : на місяць ви витрачаєте X фунтів на мобільний зв'язок, це виходить Y у рік
[ дівчинка ] : ого, так багато, наколи б не подумала!
[ ведуча ] : а ви знаєте, чи використовуєте усі послуги надані вашим тарифним планом?
[ дівчинка ] : еее, нєєє
[ ведуча ] : давайте проаналізуєм?
[ дівчинка ] : еее, ок...
[ так, я роблю з дівчинки, якусь тупувату навмисно ]
[ ведуча ] : ви використовуєте 80% безкоштовних хвилин, які входять у ваш тарифний план, але лише 20% інтернет трафіку і 0% sms
[ дівчинка ] : нууу, так, я посилаю e-mail, замість sms
[ ведуча ] : а знаєте скіко ви можене заощадити, якшо перейти на тарифний план з лише хвилинами та платити за sms/e-mail лише, коли ви ними користуєтеся?
[ дівчинка ] : ну, і скіко?
[ ведуча ] : Z фунтів
[ дівчинка ] : ваааууу, ніколи б не подумала

або таке:
[ ведуча ] : ви користуєтеся кредитеою карткою?
[ дівчинка ] : еее, так
[ ведуча ] : а який відсоток вам нараховується за використання кредитної картки?
[ дівчинка ] : еее, не знаю...
[ ведуча ] : переконайтеся, що ви користуєтеся 0% кредитеими картками, такі можна замовити в банку X і Y
[ дівчинка ] : ок...
[ ведуча ] : а ви знаєте, скіко у вас є часу, щоб погасити кредит, і яка пеня, якщо ви цього не робите вчасно?
[ дівчинка ] : еее, нєєє
[ facepalm ]

ще мене просто "вбив" statement - усі британці витрачають навесілля від 5 до 10 тисяч фунтів і потім віддають кредит, який вони взяли на весілля, від 3 до 5 років - люди добрі, при зарплаті від 30 тисяч у рік, врахуймо що їх двоє (тобто, мінімум 60 тисяч), ви не можете відкласти 5 тисяч за рік? приблизно по 200 фунтів з кожного у місяць? - це суперечеть моїй українській логіці :)

4 comments :

  1. Віка, а ти вдома часто дивилася ТВ? Логіка була?

    ReplyDelete
    Replies
    1. не часто :) це правда
      але якось мене менше вражало, тобто тут вже наклалося, що і логіки нема і підхід відрізняється - ментальність різна

      Delete
  2. кумедно) я тут в Словаччині теж телебачення надивилася, поки в лікарні лежала: х-фактор, талант, голос країни, звана вечеря, шопманьячки.... те й що на українському телебаченні + стандартні серіальчики. Але мене пруть словацькі новини: наприклад за годину часу розкажуть про основні політичні новини а потім типу там хтось кинув петарду невдало і вона вибила вікно в банку - і 10 хв. різні експерти висловлюються чи це бува не грабіжники, не теракт, не ще щось там..., потім 10 хв. про те, що в американському домі престарілих показали стриптиз і одній бабці то не сподобалося - відповідно бабця в кадрі і вся її незадоволена родина, а на кінець про те, що лелеки бються за гнізда - і знову 15 хв. сюжет про пташок, які воюють за житло))) і пташки то поіменно названі і що там Мацек забрав гніздо в Янека, але Янек його відбив... ну і спортивних трошки))) отакі словаки багаті на новини;)
    зате я словацьку підтягнула)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. я теж спершу думала, що варто дивися телевізор, аби підтягнути мову, та я лінуюся :) вмикаю його лиш коли сама дома, для фону
      до речі розуміти передачі мені набагато ленше, аніж живих людей

      Delete